Regulamin organizacyjny
  1. Podmiot leczniczy, działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
    • Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, zwanej dalej Ustawą o działalności leczniczej. (Dz. U. Nr 112,poz 654)
    • Ustawy o Fizjoterapii z dnia 25 września 2015 r. (Dz. U. 2015 poz. 1994)
    • Ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz.U. z 2010 r. Nr 220,poz 1447i Nr 239, poz. 1593)
    • Wpisie do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (Nr księgi 000000242318)
    • Innych przepisów prawa
  2. MMED Stawiarz & Smardzewski spółka cywilna, Centrum Fizjoterapii i Osteopatii mieści się przy ul. Zagnańska 90 lok. 1, 25-528 Kielce
  3. Regulamin obowiązuje:
    • Wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę wskazanego w punkcie 2 w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia.
    • Wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
  4. Cele i zadania podmiotu leczniczego:
    • Podstawowym celem podmiotu leczniczego jest udzielenie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  5. Do podstawowych zadań podmiotu leczniczego należą:
    • przeprowadzanie wizyt,
    • udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
    • dobór odpowiednich zabiegów w zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta,
    • prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
    • opiniowanie o stanie zdrowia i postępów leczenia.
  6. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego – W skład firmy wchodzą:
    • gabinet fizjoterapii
    • gabinet kinezyterapii
    • gabinet masażu leczniczego
    • poradnia neurologiczna
    • poradnia ortopedyczna
    • poradnia psychiatryczna
    • poradnia logopedyczna
    • poradnia dietetyczna
    • poradnia psychologiczna
  7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych. W ramach podmiotu leczniczego udzielane są:
    • Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
  8. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:
    • Ul. Zagnańska 90 lok.1, 25-528 Kielce
  9. Organizacja i zadania zakładu leczniczego:
    • Centrum Fizjoterapii i Osteopatii zarządzają – Wspólnicy spółki cywilnej MMed Stawiarz&Smardzewski tj. Anna Stawiarz oraz Arkadiusz Smardzewski zwani dalej właścicielami.
    • Właściciele centrum odpowiadają za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych oraz spełniające wymagania zdrowotne określone we właściwych przepisach.
    • Podczas nieobecności właścicieli gabinetu zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
  10. Do obowiązków i uprawnień właściciela należy:
    • organizowanie i kierowanie pracą pozostałych pracowników,
    • zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny pozostałych pracowników,
    • podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i zwalniania pracowników.
    • Podejmowanie decyzji odnośnie organizacji i struktury Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
  11. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym
    • Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
    • Rejestracja pacjentów odbywa się:
      • osobiście (bądź przez członków rodziny, czy też osoby trzecie )
      • telefonicznie: 535 631 285
      • mailowo: mmedswietokrzyskie@gmail.pl lub media społecznościowe (facebook,instagram)
    • Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
    • Podmiot leczniczy udziela wyłącznie płatnych świadczeń zdrowotnych.
    • Świadczenia zdrowotne są realizowane od poniedziałku do piątku 8.00 - 20.00, w wybrane soboty 9.00 – 14.00, w wybrane niedziele 09.00 - 14.00
    • Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych.
    • Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z aktualną wiedzą medyczną.
    • Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
    • Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.
  12. Opłaty za świadczenia zdrowotne
    • Podmiot leczniczy udziela wyłącznie odpłatnych świadczeń zdrowotnych
  13. W gabinecie płatności można dokonywać gotówką, kartą lub blikiem.
  14. Do głównych zadań pracowników w Centrum Fizjoterapii i Osteopatii należą:
    • Realizacja zadań podmiotu i celu do którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie.
    • Kompletne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków.
    • Dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego.
    • Zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu.
    • Przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta.
    • Wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
    • Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, i zapoznanie się z historią choroby.
    • Określenie kierunku leczenia i terapii.
    • Prowadzenie leczenia i terapii.
    • Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela.
  15. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
    • Podmiot leczniczy prowadzi dokumentację pacjenta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    • Dokumentacja medyczna udostępniana jest w szczególności na pisemny wniosek:
    • Pacjenta, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez Pacjenta, (za okazaniem dowodu tożsamości);
    • Podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności: podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru; podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
    • Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
    • Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
    • Organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
    • Zakładom ubezpieczeń, za zgodą Pacjenta.
    • Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2 lit. a) winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego Pacjenta.
    • Po śmierci Pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez Pacjenta za życia.
    • Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    • do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego,
    • poprzez sporządzenie jej kopii,
    • drogą elektroniczną po złożeniu i podpisaniu wniosku drogą elektroniczną.
    • Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć wyłącznie Właściciel, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MMed Stawiarz&Smardzewski.
    • W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe, odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
    • Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej podmiot leczniczy nie pobiera od Pacjenta żadnych opłat.
    • Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamości osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy. Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem.
    • Podmiot leczniczy może udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w przypadku gdy:
    • Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy na piśmie,
    • zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta lub innych osób;
    • zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
    • obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
  16. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta i przepisów RODO.
  17. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Centrum Fizjoterapii i Osteopatii pacjent ma prawo do:
    • Poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
    • Świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej.
    • Rzetelnej informacji o stanie zdrowia.
    • Wyrażenie zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach i leczeniu.
    • Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w gabinecie ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do właściciela zakładu.
    • Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag ,wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki
    • Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta, a także przepisach odrębnych.
  18. Obowiązki pacjenta:
    • Przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, e-papierosów, oraz innych używek, a także spożywania alkoholu na terenie placówki.
    • Przestrzeganie higieny osobistej.
    • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
    • Przestrzeganie zaleceń specjalisty.
    • Przestrzeganie godzin i dni wizyty w gabinecie.
    • Pacjent swoją nieobecność powinien zgłosić najpóźniej do 12 godzin przed zaplanowaną wizytą, telefonicznie lub za pośrednictwem smsa pod numerem telefonu 535 631 285. Po przekroczeniu terminu, pacjent może zostać obciążony kosztem w wysokości 50% wartości wizyty.
    • Pacjent, który wykupił voucher, bądź pakiet masaży, może wykorzystać go zgodnie z podanym terminem. Istnieje możliwość wykorzystania pakietu przez inną osobę, wskazaną przez kupującego. Wykupiony wcześniej pakiet nie podlega wymianie na gotówkę.
    • Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do właścicieli placówki.
  19. W jakim przypadku podmiot leczniczy może odmówić wykonania zabiegu
    • Jeśli pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, które naruszają godność osobistą specjalisty.
    • Jeśli specjalista uzna, że zagraża to zdrowiu pacjenta.
    • Specjalista może przerwać wykonywanie zabiegu w przypadku stwierdzenia pogorszenia się samopoczucia pacjenta lub wystąpienia niepokojących objawów.

 

MMED STAWIARZ & SMARDZEWSKI

Pomogliśmy innym, pomożemy też Tobie!

ul. Zagnańska 90 lok.1 25-558 Kielce

535 631 285

mmedswietokrzyskie@gmail.com