Regulamin organizacyjny
- Podmiot leczniczy, działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, zwanej dalej Ustawą o działalności leczniczej. (Dz. U. Nr 112,poz 654)
- Ustawy o Fizjoterapii z dnia 25 września 2015 r. (Dz. U. 2015 poz. 1994)
- Ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz.U. z 2010 r. Nr 220,poz 1447i Nr 239, poz. 1593)
- Wpisie do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (Nr księgi 000000242318)
- Innych przepisów prawa
- MMED Stawiarz & Smardzewski spółka cywilna, Centrum Fizjoterapii i Osteopatii mieści się przy ul. Zagnańska 90 lok. 1, 25-528 Kielce
- Regulamin obowiązuje:
- Wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę wskazanego w punkcie 2 w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia.
- Wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Cele i zadania podmiotu leczniczego:
- Podstawowym celem podmiotu leczniczego jest udzielenie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
- Do podstawowych zadań podmiotu leczniczego należą:
- przeprowadzanie wizyt,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
- dobór odpowiednich zabiegów w zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta,
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
- opiniowanie o stanie zdrowia i postępów leczenia.
- Struktura organizacyjna zakładu leczniczego – W skład firmy wchodzą:
- gabinet fizjoterapii
- gabinet kinezyterapii
- gabinet masażu leczniczego
- poradnia neurologiczna
- poradnia ortopedyczna
- poradnia psychiatryczna
- poradnia logopedyczna
- poradnia dietetyczna
- poradnia psychologiczna
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych. W ramach podmiotu leczniczego udzielane są:
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych:
- Ul. Zagnańska 90 lok.1, 25-528 Kielce
- Organizacja i zadania zakładu leczniczego:
- Centrum Fizjoterapii i Osteopatii zarządzają – Wspólnicy spółki cywilnej MMED Stawiarz&Smardzewski tj. Anna Stawiarz oraz Arkadiusz Smardzewski zwani dalej właścicielami.
- Właściciele centrum odpowiadają za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych oraz spełniające wymagania zdrowotne określone we właściwych przepisach.
- Podczas nieobecności właścicieli gabinetu zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Do obowiązków i uprawnień właściciela należy:
- organizowanie i kierowanie pracą pozostałych pracowników,
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny pozostałych pracowników,
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i zwalniania pracowników.
- Podejmowanie decyzji odnośnie organizacji i struktury Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym
- Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
- osobiście (bądź przez członków rodziny, czy też osoby trzecie )
- telefonicznie: 535 631 285
- mailowo: mmedswietokrzyskie@gmail.pl lub media społecznościowe (facebook,instagram)
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie płatnych świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia zdrowotne są realizowane od poniedziałku do piątku 8.00 - 20.00, w wybrane soboty 9.00 – 14.00, w wybrane niedziele 09.00 - 14.00
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z aktualną wiedzą medyczną.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.
- Opłaty za świadczenia zdrowotne
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie odpłatnych świadczeń zdrowotnych
- W gabinecie płatności można dokonywać gotówką, kartą lub blikiem.
- Do głównych zadań pracowników w Centrum Fizjoterapii i Osteopatii należą:
- Realizacja zadań podmiotu i celu do którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie.
- Kompletne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków.
- Dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego.
- Zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu.
- Przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta.
- Wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, i zapoznanie się z historią choroby.
- Określenie kierunku leczenia i terapii.
- Prowadzenie leczenia i terapii.
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela.
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- Podmiot leczniczy prowadzi dokumentację pacjenta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest w szczególności na pisemny wniosek:
- Pacjenta, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez Pacjenta, (za okazaniem dowodu tożsamości);
- Podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności: podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru; podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- Organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- Zakładom ubezpieczeń, za zgodą Pacjenta.
- Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2 lit. a) winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego Pacjenta.
- Po śmierci Pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez Pacjenta za życia.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego,
- poprzez sporządzenie jej kopii,
- drogą elektroniczną po złożeniu i podpisaniu wniosku drogą elektroniczną.
- Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć wyłącznie Właściciel, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MMED Stawiarz&Smardzewski.
- W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe, odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej podmiot leczniczy nie pobiera od Pacjenta żadnych opłat.
- Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamości osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy. Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem.
- Podmiot leczniczy może udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w przypadku gdy:
- Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy na piśmie,
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta lub innych osób;
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
- obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta i przepisów RODO.
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Centrum Fizjoterapii i Osteopatii pacjent ma prawo do:
- Poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
- Świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej.
- Rzetelnej informacji o stanie zdrowia.
- Wyrażenie zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach i leczeniu.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w gabinecie ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do właściciela zakładu.
- Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag ,wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta, a także przepisach odrębnych.
- Obowiązki pacjenta:
- Przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, e-papierosów, oraz innych używek, a także spożywania alkoholu na terenie placówki.
- Przestrzeganie higieny osobistej.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
- Przestrzeganie zaleceń specjalisty.
- Przestrzeganie godzin i dni wizyty w gabinecie.
- Pacjent swoją nieobecność powinien zgłosić najpóźniej do 12 godzin przed zaplanowaną wizytą, telefonicznie lub za pośrednictwem smsa pod numerem telefonu 535 631 285. Po przekroczeniu terminu, pacjent może zostać obciążony kosztem w wysokości 50% wartości wizyty.
- Pacjent, który wykupił voucher, bądź pakiet masaży, może wykorzystać go zgodnie z podanym terminem. Istnieje możliwość wykorzystania pakietu przez inną osobę, wskazaną przez kupującego. Wykupiony wcześniej pakiet nie podlega wymianie na gotówkę.
- Pacjenci mają prawo zgłoszenia uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do właścicieli placówki.
- W jakim przypadku podmiot leczniczy może odmówić wykonania zabiegu
- Jeśli pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, które naruszają godność osobistą specjalisty.
- Jeśli specjalista uzna, że zagraża to zdrowiu pacjenta.
- Specjalista może przerwać wykonywanie zabiegu w przypadku stwierdzenia pogorszenia się samopoczucia pacjenta lub wystąpienia niepokojących objawów.
Standard ochrony małoletnich MMED Centrum Zdrowia
I. TEMAT STANDARDU
Ochrona małoletniego przed zachowaniem niedozwolonym.
II. PODTEMAT STANDARDU
Celem standardu jest zapewnienie bezpiecznych relacji między małoletnim a personelem poradni, zapewnienie bezpiecznego korzystania z Internetu i urządzeń elektronicznych, podejmowanie interwencji w sytuacjach podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego oraz określenie sposobów dokumentowania i zasad przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego.
III. GRUPA OPIEKI
Każdy małoletni (osoba, która nie ukończyła 18. roku życia), któremu są udzielane świadczenia zdrowotne ambulatoryjnie lub stacjonarnie w MMED Centrum Zdrowia.
IV. OŚWIADCZENIE STANDARDOWE
Każdy małoletni podczas udzielania mu świadczeń zdrowotnych będzie miał zapewnione bezpieczne relacje z personelem poradni. Personel dopuszczony do udzielania świadczeń zdrowotnych małoletniemu ambulatoryjnie lub stacjonarnie będzie podlegał obowiązkowej weryfikacji przy rekrutacji do pracy i przeszkolony w zakresie przestrzegania standardu.
V. KRYTERIA STRUKTURY
MMED Centrum Zdrowia działa dla dobra małoletniego i w jego najlepszym interesie poprzez zapewnienie bezpieczeństwa, szacunku i godności. Poradnia zobowiązuje się do ochrony małoletniego przed zachowaniem niedozwolonym: fizycznym, seksualnym, emocjonalnym i zaniedbaniem.
- 5.1. Organizacja pracy:
- 5.1.1. W poradni powołano Koordynatora ds. Przeciwdziałania Przemocy: Ewa Swatek
- 5.1.2. Poradnia opracowała zasady zapewnienia bezpieczeństwa małoletnim i udostępnia je na stronie internetowej poradni i na terenie poradni oraz w wersji zrozumiałej dla małoletnich.
- 5.1.3. Incydenty i zdarzenia zagrażające małoletnim są systematycznie dokumentowane i analizowane.
- 5.2. Personel:
- 5.2.1. Personel jest szkolony z identyfikacji symptomów zachowań niedozwolonych co najmniej raz w roku.
- 5.2.2. Personel monitoruje sytuację i dobrostan małoletnich.
- 5.2.3. Personel zna zasady zapewnienia bezpieczeństwa małoletnim.
- 5.2.4. W przypadku identyfikacji symptomów zachowań niedozwolonych personel podejmuje działania interwencyjne i udziela wsparcia.
- 5.3. Środki zapewnienia bezpieczeństwa małoletnim:
- 5.3.1. Opracowane zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników dopuszczonych do udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim.
- 5.3.2. Opracowane zasady bezpiecznych relacji między małoletnim a personelem poradni – Kodeks Bezpiecznej Relacji.
- 5.3.3. Opracowane zasady interwencji personelu szpitala/poradni w przypadku podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego i udzielenia wsparcia.
- 5.3.4. Opracowane zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci internetowej.
- 5.3.5. Opracowane zasady przyjmowania zgłoszeń o zachowaniach niedozwolonych, sposobu dokumentowania, przechowywania i analizowania zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających małoletnim.
- 5.3.6. Plakat z Kodeksem Bezpiecznej Relacji w wersji dla małoletnich.
VI. KRYTERIA PROCESU
- 6.1. Rekrutacja pracowników
- 6.1.1. W MMED Centrum Zdrowia za proces rekrutacji pracowników dopuszczonych do udzielania małoletnim świadczeń zdrowotnych odpowiada Dział administracji.
- 6.1.2. Podczas rekrutacji bierze się pod uwagę min. wykształcenie, uprawnienia, kwalifikacje zawodowe, dotychczasowy przebieg zatrudnienia i referencje kandydata.
- 6.1.3. Każdy kandydat do pracy z małoletnimi niezależnie od rodzaju umowy (umowa o pracę, umowa cywilnoprawna, wolontariat, praktyka zawodowa, staż itp.) podlega weryfikacji w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
- 6.1.4. Szczegółowy sposób rekrutacji opisują zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników dopuszczonych do udzielania małoletnim świadczeń zdrowotnych (załącznik nr 1).
- 6.2. Bezpieczne relacje między małoletnim a personelem poradni – Kodeks Bezpiecznej Relacji
- 6.2.1. W poradni opracowano zasady bezpiecznych relacji między małoletnim a personelem poradni – Kodeks Bezpiecznej Relacji (załącznik nr 2).
- 6.2.2. Personel poradni raz w roku jest przeszkolony i zna symptomy zachowań niedozwolonych oraz czynniki ryzyka zagrażające małoletnim:
- 6.2.2.1. Czynnikami ryzyka związanymi z małoletnim, jego rodziną i środowiskiem są min.:
- - okoliczności narodzin – przedwczesne narodziny, niska masa urodzeniowa, narodziny w czasie krótszym niż 18 miesięcy od poprzedniego porodu matki,
- - wiek – młodsze dzieci są bardziej narażone na krzywdzenie ze strony opiekunów,
- - płeć – w przypadku wykorzystywania seksualnego częściej dotyczy dziewczynek,
- - niepełnosprawność, choroby przewlekłe, choroby psychiczne,
- - samotne rodzicielstwo, niespokrewnieni dorośli, rodziny zastępcze, inne dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
- - doświadczanie przemocy przez rodziców, przemoc wobec innych członków rodziny,
- - uzależnienie rodziców, nieodpowiednie metody wychowawcze,
- - izolacja społeczna, deprywacja, ubóstwo, przemoc, patologia w środowisku zamieszkania rodziny.
- 6.2.2.2. Czynnikami ryzyka podczas udzielania świadczeń zdrowotnych może być min.:
- - badanie małoletniego, bez obecności innej osoby dorosłej – innego członka personelu lub rodzica/opiekuna, wykonywanie czynności higienicznych przy małoletnim w tym mycie przed zabiegiem operacyjnym,
- - niezgłaszanie zachowań, które mogą naruszać dobro małoletniego i przyzwolenie na niezgłaszanie niepokojących praktyk,
- - niezwracanie uwagi na potrzeby małoletniego np. wymuszanie ćwiczeń fizjoterapeutycznych, mimo wyraźnego sprzeciwu,
- - używanie agresywnego, wulgarnego języka, obrażanie innych członków personelu medycznego lub obrażanie rodzica/opiekuna,
- - nieodpowiednie relacje dziecko-dorosły – nadużywanie pozycji autorytetu,
- - dyskryminowanie i nierówne traktowanie,
- - dbanie o reputację i unikanie skandali prowadzące do przemilczenia incydentów,
- - nieznajomość procedur i wytycznych.
- 6.2.3. Standard o ochronie małoletnich i Kodeks Bezpiecznej Relacji w wersji dla małoletnich jest zamieszczony na stronie internetowej szpitala/poradni oraz w widocznych miejscach na terenie szpitala/poradni.
- 6.3. Interwencje personelu szpitala/poradni w przypadku krzywdzenia małoletniego i udzielenie wsparcia
- 6.3.1. W przypadku podejrzenia krzywdzenia małoletniego lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego, personel poradni niezwłocznie informuje Policję oraz wypełnia Kartę interwencji i zgłasza Koordynatorowi ds. Przeciwdziałania Przemocy.
- 6.3.2. Szczegółowy sposób postępowania interwencyjnego opisano w zasadach interwencji personelu poradni w przypadku podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego (załącznik nr 3).
- 6.4. Bezpieczne korzystanie z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci internetowej
- 6.4.1. W poradni za monitorowanie ruchu sieciowego oraz zabezpieczenie sieci internetowej przed treściami niebezpiecznymi oraz zgłaszanie nieetycznych incydentów do CERT odpowiada Właściciel.
- 6.4.2. Infrastruktura sieciowa poradni umożliwia dostęp do Internetu personelowi, jak i pacjentom na bazie aktualnych standardów bezpieczeństwa.
- 6.4.3. Szczegółowy sposób postępowania opisano w zasadach bezpiecznego korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci internetowej (załącznik nr 4).
- 6.5. Przyjmowanie zgłoszeń o zachowaniach niedozwolonych, sposobu dokumentowania, przechowywania i analizowania zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających małoletnim.
- 6.5.1. Zgłoszenia o zachowaniach niedozwolonych i zdarzeniach zagrażających małoletnim przyjmuje Koordynator ds. Przeciwdziałania Przemocy.
- 6.5.2. Koordynator ds. Przeciwdziałania Przemocy udziela wsparcia personelowi i małoletnim w chwili zdarzenia zagrażającemu małoletnim.
- 6.5.3. Za dokumentowanie, rejestrowanie, przechowywanie i analizowanie incydentów lub zdarzeń zagrażających małoletnim odpowiada Koordynator ds. Przeciwdziałania Przemocy.
- 6.5.4. Koordynator ds. Przeciwdziałania Przemocy raz w roku ze swojej działalności zdaje sprawozdanie Dyrektorowi poradni.
- 6.5.5. Szczegółowy sposób postępowania opisano w zasadach przyjmowania zgłoszeń o zachowaniach niedozwolonych, sposobu dokumentowania, przechowywania i analizowania zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających małoletnim (załącznik nr 5).
VII. KRYTERIA WYNIKU
- 7.1. Małoletni, którym są udzielane świadczenia zdrowotne ambulatoryjnie lub stacjonarnie mają zapewnione bezpieczeństwo, szacunek i godność.
- 7.2. Bezpieczna rekrutacja pracowników dopuszczonych do udzielania małoletnim świadczeń zdrowotnych wyeliminuje występowanie incydentów i zdarzeń zagrażających małoletnim.
- 7.3. Kodeks Bezpiecznej Relacji zapewni poszanowanie godności i wartości małoletnim przez personel poradni.
- 7.4. W przypadku informacji o podejrzeniu krzywdzenia małoletniego zastosowanie interwencji przez personel poradni zapobiegnie wystąpieniu czynów karalnych.
VIII. NARZĘDZIA OCENY
- 8.1. Rejestr incydentów i zdarzeń zagrażających małoletnim.
- 8.2. Roczne sprawozdanie Koordynatora ds. Przeciwdziałaniu Przemocy.
- 8.3. Liczbowy wskaźnik występowania w ciągu roku incydentów i zdarzeń zagrażających małoletnim.
IX. DOKUMENTY ZWIĄZANE
- Załącznik nr 1. Zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników dopuszczonych do udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim.
- Załącznik nr 2. Zasady bezpiecznych relacji między małoletnim a personelem sporadni – Kodeks Bezpiecznej Relacji.
- Załącznik nr 3. Zasady interwencji personelu szpitala/poradni w przypadku podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego i udzielenie wsparcia.
- Załącznik nr 4. Zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci internetowej.
- Załącznik nr 5. Zasady przyjmowania zgłoszeń o zachowaniach niedozwolonych, sposobu dokumentowania, przechowywania i analizowania zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających małoletnim.
- Procedura postępowania wobec osób dotkniętych przemocą seksualną i przemocą w rodzinie – Niebieska Karta.
- Ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560).
X. AKTUALIZACJA STANDARDU
Co dwa lata lub w przypadku zmian.
WERSJA SKRÓCONA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH
MMED Centrum Zdrowia
ul. Zagnańska 90 lok. 1
25-558 Kielce
- Jesteśmy przychodnią i chcemy aby nasi pacjenci czuli się u nas dobrze i bezpiecznie.
- Jeżeli cokolwiek zaniepokoiło pacjenta należy to zgłosić do kierownika p. Anny Latkowskiej lub napisać na adres e-mail: mmedswietokrzyskie@gmail.com
- Na badania małoletni pacjent wchodzi z rodzicem/opiekunem prawnym.
- Przed badaniem terapeuta/lekarz wytłumaczy co będzie robił i dlaczego.
- Terapeucie/lekarzowi należy powiedzieć wszystko, on jest tu po to, żeby pomóc.
- Wiedza o tym, co dolega pacjentowi, czego się obawia lub wstydzi może być bardzo ważna. Dzięki tej wiedzy terapeuta/lekarz będzie mógł pomóc jak najlepiej.
- Lekarzom,terapeutom i wszystkim osobom z naszej przychodni można zadawać pytania. Chętnie na nie odpowiedzą.
- Nikt nie może krzyczeć, wyśmiewać się, dotykać pacjenta ani fotografować bez jego zgody.
- Drogi pacjencie, jeśli cokolwiek się w Twoim życiu dzieje, nie jesteś sam.
To są całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz zaufać: - 1) Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”: 800 120 002;
- 2) Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111.
- Wi-fi jest u nas zabezpieczone hasłem, a niektóre strony nie są dostępne.